Annemin Mutfak Kokusu -Etkinlik

Sunday, October 15, 2006

YE-16 Patates


YE-16 etkinligi icin evsahibi benim :) Uzun zamandir konu hakkinda dusunuyorum aslinda ve konu olarak "Patates" secmemin bircok sebebi var. Birincisi belki cogunuzun bildigi uzere Belcika'da yasiyorum ve Belcika'nin ulke olarak en meshur yiyeceklerinden biridir patates. Ozellikle her kose basinda kizartma yapan 'Frituur' adinda kulubecikler var, icinde her cesit kizarta bulabilirsiniz. Ama bunlarin basinda tabi ki patates geliyor. Patates kızartmasini da Belcikalilarin buldugu soyleniyor. O yuzden de isminin "French Fries" (yani fransiz kizartmasi olarak cevirebiliriz) olmasina sinir oluyorlar. Zaten isim de aslinda Fransiz olmasindan kaynaklanmiyor, daha cok "french" kelimesinin iki manasindan geliyor. Ince ince kesmek anlamina da geliyor fransiz anlamına da geliyor bu kelime ve aslinda ilk manada kullanilmis ama nedense zamanla fransizlara ait oldugu dusunulmeye baslamis patates kizartmasinin..

Patates disinda dusundugum diger konular Yaspastalar ya da Peynirli Tatlilar'di. Ancak Ekim ayi konumuzun da tatli olmasini gozonune alarak Patates konusunun daha ilginc olacagini dusundum. Umarim cok guzel tarifler ortaya cikar.. Etkinlik logosunu sayfaniza koymak icin bu kodu kullanabilirsiniz. 13 Kasim 2006 tarihine kadar guzel tariflerinizi, bulundugunuz ulke ile birlikte universehoney@yahoo.com adresine gonderirseniz sevinirim. Bir blogu olmayan arkadaslar ise tarifi, fotografi ve isimlerini gonderirlerse benim sayfamda yayinlamaktan zevk duyarim. Eger kod konusunda bir aksilik oluyorsa asagidaki .jpeg dosyadan alabilirsiniz kodu. Kolay gelsin.

Herkese bol bol denemeli gunler diliyorum..


not: logodaki fotograflar bu kaynaklardan(1,2,3) alinmistir.


28 Comments:

At 1:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Çok güzel bir etkinlik konusu seçmişsiniz.Bu etkinliğe katılmayı düşünüyorum kısmetse...Logoyu da ekledim bloguma...

Şimdiden kolay gelsin....

Selam ve sevgiler...


www.blogcu.com/serinmavi

 
At 4:00 AM, Anonymous Anonymous said...

harika
patatesle çok güzzel şeyler çıkacak ortaya.bi sorun çıkmazsa inşallah katılacağım.kolaylıklar diliyorum
logoyuda ekledim bu arada:)

 
At 4:34 AM, Blogger Bocuruk said...

Sevgili Evren,
Çok güzel bir konu. Kısmetse benim de katılacağım ilk etkinlik olacak. Logoyu akşam evde eklerim sanırım burda hattım izin vermeyebiliyor. Kolay gelsin :)

 
At 5:03 AM, Blogger Pınarın Kulubesi said...

ya tatlı-pasta işi olsa tercih ederdim ama hadi bakalım deneyeceğim artık. Aklıma hemen patates salatası geliyor, olmadı onu yapar eklerim dimi:))) yada patatesli bir tatlı olabilir:))))

 
At 7:16 AM, Blogger Evren Yasa said...

acikcasi benim de icime cok sinmisti yaspastalar ama tatli tatli baymasin icimizi degil mi :)) Bocuruk sana da ilk etkinlikte iyi sanslar dilerim. melisa ben de seninle ayni dusuncedeyim, cok degisik gorsel solenler ortaya cikabilir. Serin mavi, blogunu ziyaret ettim ben de, ellerine saglik.

 
At 11:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Cok güzel bir etkinlik.Patatesi sectiginiz icin sizi kutluyorum.Bayagi bir tarif toplayacagiz demektir.
Insallah güzel bir tarif ile bende katilacagim.Simdiden kolay gelsin!!

 
At 2:19 PM, Blogger Ferhanca said...

evren merhaba ,patates konusunda benım sayfama ugrarsan tarıflerım var adımı kulanarak degerlendır .yanlız öykulerı yok.baska tarıfler bakıcam sana ıletırım sevgıler.FERHAN
.

 
At 2:53 PM, Anonymous Anonymous said...

süper süper süper :) patatesi her türlü çoook severim şu an için aklımda birşey yok ama inşallah güzel bir tarifle etkinlikte yerimi alıcam.sevgiler...

tarifname.blogspot.com

 
At 9:31 PM, Blogger Nalan Kaplan said...

Patatesli çok güzel tarifler çokacağına eminim,güzel bir etkinlik daha bizi bekliyor,kolay gelsin...

 
At 10:45 PM, Blogger Aslı Altan Altundal said...

Bende bu yıl ilk defa patates yetiştirdiğim için konuyu çok sevdim.

 
At 10:57 PM, Anonymous Anonymous said...

Mrb,
Kesinlikle süper bir seçim patates olsunda nasıl olursa olsun bayılırım. Şimdiden kolay gelsin.

 
At 12:07 AM, Blogger Papatya said...

Patatese bayildigim icin bu konuyu secmis olmana cok sevindim :) Katilmaya calisacagim... sevgiler,
Papatya

 
At 2:13 AM, Blogger Evren Yasa said...

Herkesin konuyu sevmis olmasina cok sevindim. Farkli seyler cikmasini cok arzu ediyorum, cunku etkinliklerin en guzel faydasi bence bu. Umarim herkes bol bol denemeler yapar ve sonuclarini bizlerle paylasir.

 
At 3:55 AM, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Evren'ciğim,
Patatesi çok sevdiğim,hatta ekmek yerine patates yediğimi de söyleyebilirim..Benim için güzel bir etkinlik katılmaya çalışacağım..Sevgiler,hayırlı olsun şimdiden..

 
At 5:28 AM, Blogger sevdamavisi said...

ben de mutlaka katılacağım, konu da çok hoş. yalnız kod sayfasını açamadım.

 
At 5:47 AM, Anonymous Anonymous said...

bayılırım patatese bu etkinliğe bende katılsammı? bişey yapmam gerekmi ayrıcana katılmak için. çünki ilk olacak ta..

 
At 5:48 AM, Blogger Evren Yasa said...

nazli, gerek yok sadece yap sayfanda 13 kasimda yayinla, bana tarifin linkini, adini, yerini falan gonder, ben de sayfamda yayinlayayim. baska extra birsey yapmana gerek yok.

 
At 5:48 AM, Blogger Evren Yasa said...

sevda mavisi, jpeg olarak da koydum sayfaya, oradan da yazabilirsin istersen. kusura bakma cok garip bir sorun var. sonra anlatacagim ne oldugunu.

 
At 9:19 AM, Blogger Dilek'ce said...

Evren ne güzel konu, tam zamani;) Ben 3 patates yemekli bir giris hazirlamistim ekim basinda ne güzel;)

 
At 12:38 AM, Blogger munevver said...

Evrenciğim,ne güzel tariflerle karşılacağız kim bilir?Teşekkürler...

 
At 3:23 AM, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Sevgili Evren Stuttgart`tan Belcikaya sevgiler. Logoyu bende coktan ekledim. Patatesin en cok tercih edildigi ülkede yasiyorum. Degisik bir tarifle katilmaya calisacagim. Sevgiler Sonia...

 
At 1:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Hollanda da yasayan biri olarak patatesi sevmemem mumkun degil hatta patatesle yapilan herseye bayilirim, harika bir secim yapmissiniz ben simdiden gelecek tarifleri merakla bekliyorum....thanx

 
At 1:43 AM, Blogger Kadriye said...

Yasasiiiin ... Patateeess...

:-D

 
At 12:00 PM, Anonymous Anonymous said...

merhaba;
Esimden dolayi belcikayi ve belcika yemeklerini biliyorum. patates cok iyi bir secim. esim tam bir gurmedir. eger verirse gizli tariflerinden birini sizinle paylasmak istiyorum. kolay gelsin.

bu arada ben de Evren :)

 
At 11:50 PM, Anonymous Anonymous said...

Etkinliğin konusu çok güzel,patetesli yemeklere bayılırım.Etkinlik yaklaşmışken katılmaya karar verdim.
Herkeze kolay gelsin :)

 
At 6:43 AM, Anonymous Anonymous said...

Ben de katılmaya çalışacağım..Banneri sayfama aldım..Sizlere de şimdiden kolay gelsin..

Selamlarımla..

 
At 1:32 PM, Anonymous Anonymous said...

Evrencim logoyu eklemistimzaten,simdi sana mail kaldi umarim mailim sana ulasir.
www.blogcu.com/baharcicegi/

 
At 9:15 AM, Anonymous Anonymous said...

merhabalar bugün yani 15/11/2006
tarihinde size etkinlik için bir mail gönderdim.bilgi vermek istedim.

Ayrıca sizin syfanıza girince çok emekli olan bu etkinlik işini başarıyla göğüslediğinizi gördüm ve bunun için sizi tebrik etmek istedim.başarılarınızn devamını dilerim .damla
www.cedene.com

 

Post a Comment

<< Home